Szkoła Podstawowa im. Powstania Wielkopolskiego w Jankowie Zaleśnym

Piątek, 2024-03-29

Imieniny: Marka, Wiktoryny

Wycieczka w Tatry i Pieniny

W dniach od 7 do 10 czerwca odbyła się wspólna wycieczka Szkoły Podstawowej w Radłowie oraz Szkoły Podstawowej w Jankowie Zaleśnym. Tegoroczna wycieczka klas IV-VI trwała 4 dni. Uczestnicy podczas pierwszego dnia mieli przyjemność pławić się w gorącej wodzie w Termach Szaflary.

Drugi dzień był bardziej wyczynowy. Po obejrzeniu skoczni narciarskiej w Zakopanem przeszliśmy Drogą pod Reglami do wylotu Doliny Białego. Następnie wspinaczka na Sarnią Skałę (1377 m n.p.m.), a po drodze zatrzymaliśmy się na Polanie Strążyskiej i podziwialiśmy wodospad Siklawica. po zejściu do Zalopanego wyciągiem krzesełkowym wjechaliśmy i zjechaliśmy na Butorowy Wierch.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy rezerwat torfowiskowy - Bór na Czerwonem. Potem przejechaliśmy przez Białkę Tatrzańską i przejście do rezerwatu Przełom Białki pod Krempachami. Następnie przejechaliśmy na zaporę wodną w Niedzicy i na spływ Dunajcem.

Czwarty dzień to powrót do domu. Ale po drodze zwiedzaliśmy jeszcze Wadowice, gdzie znaleźliśmy wiele śladów papieża św. Jana Pawła II. Jedliśmy papieskie kremówki i słuchaliśmy wspomnień o Nim w muzeum urządzonym w domu, gdzie mieszkał.